וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה בֹּא אֶל פַּרְעֹה
על פסוק זה אומר הזוהר הקדוש: ״מה כתיב ׳בוא אל פרעה׳? ׳לך אל פרעה׳ מיבעי ליה! אלא דעייל ליה קוב״ה אדרין בתר אדרין... לאגחא ביה קרבא״! (למה כתוב 'בא אל פרעה', היה צריך (לכתב) 'לך אל פרעה'? אלא שהכניס אותו הקדוש ברוך הוא חדרם אחר חדרים... לערוך בו קרב!).
יש לשאול: מדוע פירש זאת הזוהר דוקא כאן, ולא בפרשה הקודמת, פרשת וארא, שאף בה מופיע מספר פעמים הציווי ״בוא אל פרעה״?
ומבאר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח;
בפרשת וארא, מופיע תמיד הציווי ״בוא אל פרעה״ כהקדמה לפעולה נוספת ־ ״בוא אל פרעה ודיברת אליו״, ״בוא אל פרעה ואמרת אליו״ - ולא כפעולה עצמאית.
כאן, לעומת זאת, נאמר ״בוא אל פרעה״ ותו לא, מבלי לפרט כל פעולה נוספת שעל משה לעשות בבית פרעה. ולכן מפרש הזוהר, שבמקרה זה הכניסה עצמה היא המטרה - כניסה אל חדריו הפנימיים של פרעה כדי להילחם בו ולשבור את כוחו.
(עפ"י באורי החומש להתוועדויות תנש׳׳א ח״ב ע׳ 178 ואילך)
שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה על ידי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח תיכף ומיד!
שבת שלום
הרב ינאי רונן
בית חב"ד גוש מחי"ה הכתובת לכל עניין יהודי
שבת פרשת בא
הדלקת נרות שבת: 16:33
צאת השבת: 17:36
י'-י"א שבט: יום ההסתלקות של הרבי הריי"צ, יוסף-יצחק שניאורסון האדמו"ר השישי של חסידות חב"ד ויום הנשיאות של הרבי מה"מ.
Comments