top of page
תמונת הסופר/תהרב ינאי רונן

פרשת אחרי מות-קדושים תש"פ

"בזאת יבוא אהרון אל הקודש"

"בזאת- גימטריא שלו ארבע מאות ועשר, רמז לבית ראשון" (רש"י)


הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שואל: איך ייתכן שכבר בפסוק זה- שנאמר למשה רבנו (ונלמד ע"י בני ישראל) עוד לפני הכניסה לארץ, ולפני החטאים שגרמו לחורבן בית המקדש הראשון- נרמז שהבית יעמוד במשך ארבע מאות ועשר שנים בלבד, ולאחר מכן יחרב?!


והרבי מתרץ שרש"י סומך בפירושו כאן על דבריו לעיל, בפרשת כי-תישא:

על הפסוק (מדברי ה' למשה לאחר חטא העגל) "ועתה הניחה לי ויחר אפי בהם ואכלם", מפרש רש"י: "עדיין לא שמענו שהתפלל משה עליהם, והוא אומר 'הניחה לי'?! אלא כאן פתח לו פתח והודיעו שהדבר תלוי בו, שאם יתפלל עליהם- לא יכלם". ואכן תפילתו של משה ביטלה את הגזרה.


והוא הדין בענייננו: הרמז שבכתוב "בזאת יבוא אהרון אל הקודש"- "גימטריא שלו ארבע מאות ועשר, רמז לבית ראשון"- היא בבחינת "פתיחת פתח", כדי להודיע לבני ישראל שהדבר תלוי בהם, ואם ישמעו לקולו של הקב"ה ולא יחטאו- תבוטל הגבלת מספר השנים, והבית-מקדש יעמוד לנצח.

(התוועדויות תשמ"ו ח"ג)


שבת שלום וקיץ בריא

הרב ינאי רונן

בית חב"ד גוש מחי"ה

www.chabadkfarchaim.com


פרשת אחרי-קדושים

פרקי אבות ג'

כניסת השבת: 19:01

צאת השבת: 20:02

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארץ ישראל שלנו!>> פרשת בראשית

כתשובה לשאלתו מביא רש"י את דברי רבי יצחק: "משום 'כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים' - שאם יאמרו אומות העולם לישראל: ליסטים אתם,...

שמחה שווה לכולם>> שמחת תורה

הסיבה לשמחה הגדולה של הילדים, היא בגלל שהשמחה בשמחת תורה אינה קשורה בלימוד התורה. אם השמחה הייתה מתבטאת דרך לימוד התורה, היה מקום לומר...

המצווה שעוטפת אותך >> חג סוכות

בחג הסוכות ישנן כמה מצוות מיוחדות, אך המצווה המרכזית, שעל שמה גם נקרא החג, היא מצוות הישיבה בסוכה. למצוות הישיבה בסוכה ישנן מעלות...

Comments


bottom of page