וַיַּקְהֵל מֹשֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר צִוָּה ה' לַעֲשֹׂת אֹתָם.
שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לה'.
יש לשאול: מדוע אין הכתוב מסתפק בהזכרת איסור המלאכה בשבת, אלא מקדים לכך ״ששת ימים תעשה מלאכה״?
מבאר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, שהפסוק ״ששת ימים תעשה מלאכה״ בא בהמשך לפסוק הקודם - ״ויקהל משה את כל עדת בני ישראל״:
אדם עלול לחשוב, שהאחדות בין בני ישראל (״ויקהל״) צריכה להתבטא בעיקר ביום השבת - היום שבו עוסקים בעניינים רוחניים, ואין סיבה לפירוד הלבבות; אבל בששת ימי החול, שבהם עוסקים בפרנסה, וקיים חשש להשגת גבול וכדומה - אין צורך להקפיד כל כך על אחדות בין יהודי לחברו.
כדי לשלול טעות זו, נאמר מיד לאחר ״ויקהל משה את כל עדת בני ישראל״ - ״ששת ימים תעשה מלאכה״: גם בימות החול צריכה לשרור בין בני ישראל אחדות מלאה.
וכשהאחדות חודרת בכל הזמנים ובכל המצבים, בשבת ובחול, בענייני הגוף ובענייני הנשמה - משמשת אחדות זו כהכנה למלאכת המשכן, ״ושכנתי בתוכם״.
(עפ"י באורי החומש לשיחת ש״פ ויקהל-פקודי תשכ״ד)
שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה על ידי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח תיכף ומייד!
שבת שלום!
הרב ינאי רונן
בית חב"ד גוש מחי"ה
www.chabadkfarchaim.com
שבת פרשת ויקהל
הדלקת נרות שבת: 17:16
צאת השבת: 18:16
משנכנס אדר מרבין בשמחה👮🏻
Comments