top of page
תמונת הסופר/תהרב ינאי רונן

פרשת חוקת תשפ"א

"זאת התורה אדם כי ימות באהל"


ידוע הרמז על פסוק זה: "זאת התורה- אדם", כלומר שהכתוב משווה את התורה לאדם.


ניתן לפרש השוואה זו כך:

השם "אדם" מצביע על קצוות מנוגדים במהותו של האדם: מחד גיסא- השם "אדם" רומז לכתוב "אדמה לעליון", כלומר- למקורה האלוקי של הנשמה; ומאידך גיסא- הוא רומז לכך שהאדם נוצר מן האדמה (כדברי המדרש, שאדם הראשון "אני נאה להיקרא 'אדם', שנבראתי מן האדמה"), מהחלק הנחות ביותר שבבריאה.


ועל כך רומז הכתוב "זאת התורה- אדם", שגם בתורה ישנם שני קצוות מנוגדים דומים: במהותה- התורה היא נעלית יותר מכל העולמות, בבחינת "אדמה לעליון"; ויחד עם זאת היא ניתנה דוקא למטה, בעולם הגשמי והנחות מכולם.

(התוועדויות תש"נ ח"ב)


שבת שלום

הרב ינאי רונן

בית חב"ד גוש מחי"ה- כפר חיים

www.chabadkfarchaim.com


שבת פרשת חוקת

כניסת שבת: 19:28

צאת שבת: 20:32

פרקי אבות- פרק ה'

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארץ ישראל שלנו!>> פרשת בראשית

כתשובה לשאלתו מביא רש"י את דברי רבי יצחק: "משום 'כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים' - שאם יאמרו אומות העולם לישראל: ליסטים אתם,...

שמחה שווה לכולם>> שמחת תורה

הסיבה לשמחה הגדולה של הילדים, היא בגלל שהשמחה בשמחת תורה אינה קשורה בלימוד התורה. אם השמחה הייתה מתבטאת דרך לימוד התורה, היה מקום לומר...

המצווה שעוטפת אותך >> חג סוכות

בחג הסוכות ישנן כמה מצוות מיוחדות, אך המצווה המרכזית, שעל שמה גם נקרא החג, היא מצוות הישיבה בסוכה. למצוות הישיבה בסוכה ישנן מעלות...

Comments


bottom of page