top of page
תמונת הסופר/תהרב ינאי רונן

פרשת חיי שרה תשפ"א

"ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים שני חיי שרה"

רש"י מפרש: "שני חיי שרה- כולן שוין לטובה"


הרבי מליובאוויאש מלך המשיח שואל: בדרך כלל, כשהתורה מסכמת שנות חיים של אדם, היא נוקטת בלשון "ויהיו ימי" (או כמו שנאמר לגבי אברהם: "ואלה ימי שני חיי אברהם"); ומדוע כאן נאמר "ויהיו חיי שרה"?


כוונת הכתוב כאן היא להדגיש, כדברי רש"י, ששני חיי שרה "כולן שוין לטובה".

ולכן לא נאמר כאן "ויהיו ימי שרה", כי על "ימי שרה" אי-אפשר לומר שכולם שוים לטובה, שהרי היו לה גם זמנים של צער (כשנתפסה בבית פרעה ובבית אבימלך, וכד'); רק על "חיי שרה"- חייה הרוחניים, שהם היו החיים האמיתיים שלה- ניתן לומר שהיו "שוין לטובה" במשך כל חייה עלי אדמות.


שבת שלום וחורף בריא

הרב ינאי רונן

בית חב"ד גוש מחי"ה

www.chabadkfarchaim.com


שבת פרשת חיי שרה

כניסת שבת: 16:19

צאת שבת: 17:19

שבת מברכים חודש כסליו

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארץ ישראל שלנו!>> פרשת בראשית

כתשובה לשאלתו מביא רש"י את דברי רבי יצחק: "משום 'כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים' - שאם יאמרו אומות העולם לישראל: ליסטים אתם,...

שמחה שווה לכולם>> שמחת תורה

הסיבה לשמחה הגדולה של הילדים, היא בגלל שהשמחה בשמחת תורה אינה קשורה בלימוד התורה. אם השמחה הייתה מתבטאת דרך לימוד התורה, היה מקום לומר...

המצווה שעוטפת אותך >> חג סוכות

בחג הסוכות ישנן כמה מצוות מיוחדות, אך המצווה המרכזית, שעל שמה גם נקרא החג, היא מצוות הישיבה בסוכה. למצוות הישיבה בסוכה ישנן מעלות...

Comments


bottom of page