פרשת יתרו מספרת על המאורע הגדול והמרכזי בחיי עם ישראל- מתן תורה על הר סיני.
יש לתמוה, איפוא: מדוע אין הפרשה נקראת על שם אירוע חשוב זה, אלא על שם מאורע שולי לכאורה- ביקורו של יתרו?
הדברים יתבארו על-פי האמור בזוהר, שנתינת התורה התאפשרה רק לאחר שיתרו הודה בגדולתו של הקב"ה ("עתה ידעתי כי גדול ה' מכל האלוקים").
ההסבר לכך:
על יתרו נאמר "שהיה מכיר בכל עבודה זרה שבעולם", כלומר שיתרו היה מומחה לענייני עבודה זרה, והכיר לעומקם את כל הרעיונות האלילים ששלטו בעולם באותם ימים.
כשאדם ברמה זו של ידע אלילי מכיר בגדולתו של הקב"ה- הדבר מביא לידי גילוי את עוצמתה של החכמה האלוקית, כפירוש הזוהר על הכתוב "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות": ישנה יתרון מיוחד בחכמה דוקא כשהיא באה "מן הסכלות"- מתוך הכרת הידע האלילי והתנערות ממנו.
יתרון זה שבחכמה האלוקית, שהתחדש בזכות הודאתו של יתרו, הוא שאיפשר את מתן-תורה - הורדתה של תורה אל העולם התחתון, כדי לזכך אותו ולהעלותו לרשות הקדושה (כשם שיתרו הגיע אל הקדושה מתוך האלילות שהיה שקוע בה קודם לכן).
ולכן נקראת פרשת מתן תורה על שמו של יתרו, שכן הודאתו של יתרו שימשה הכנה הכרחית לנתינת התורה.
(ליקוטי שיחות ח"ד ע' 1271)
שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה על ידי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
שבת שלום
הרב ינאי רונן
בית חב"ד גוש מחי"ה הכתובת לכל עניין יהודי
www.chabadkfarchaim.com
שבת פרשת יתרו:
הדלקת נרות שבת: 16:47
צאת השבת: 17:48
יום שני כ"ב שבט יום הסתלקותה של הרבנית חיה מושקא ע"ה אשת הרבי מליובאוויטש מה"מ
Comments