"בוא אתה וכל ביתך אל התיבה"
ידוע פירוש הבעל שם-טוב על פסוק זה, שה"תיבה" רומזת לתיבות התורה והתפילה, ופירוש "בא אל התבה" הוא שהיהודי צריך "לבוא" ולהכניס את עצמו אל תוך תיבות התורה והתפילה.
והרבי מליובאוויטש מבאר: לפי פירוש זה- כיצד מתפרש הפסוק "צא מן התיבה"? האומנם מצווה האדם לצאת מתוך התיבות הקדושות של התורה והתפילה?!
ויש לומר, שאכן כך הדבר: על האדם לצאת אל העולם להביא אליו אור וקדושה, כדי להגשים את הכוונה של "דירה בתחתונים". וכפי שהסדר הוא בעבודת האדם בכל יום, שאחרי התפילה ולימוד התורה יוצא הוא לעסקיו בענייני העולם.
אלא שכדי ש"יציאה" זו אל העולם תהיה כדבעי, דרושה לפני כן הכנה של "בא את התיבה"- לשהות זמן-מה ב" תיבה" של תורה ותפילה.
כשם שנח ובניו היו בתיבה במשך שנה שלימה, תקופה הכוללת את כל הזמנים השונים האפשריים (קיץ, סתיו, חורף ואביב)- כך צריך האדם לשהות בתוך ה"תיבה" של התורה והתפילה עד שאור התורה והתפילה יחדור בכל שינויי הזמן הקיימים בחייו, ואז יש לו היכולת ובכוח לצאת אל העולם שסביבו ולהשפיע עליו.
(שיחת מוצאי ש"פ חיי שרה תש"מ; התוועדויות תשמ"ה ח"א)
שבת שלום וחורף בריא
הרב ינאי רונן
בית חב"ד גוש מחי"ה
www.chabadkfarchaim.com
שבת פרשת נח
כניסת השבת: 16:28
צאת שבת: 17:27
Comments