"מאת כל אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי"
הרבי מליוובאויטש מלך המשיח שואל: מדוע מדגיש הכתוב שהתרומה היא דוקא "מאת כל איש אשר ידבנו לבו"- לשון שממנה משתמע שהמתנדבים למשכן היו אנשים בלבד ולא נשים- והרי בפרשת ויקהל מסופר שגם הנשים השתתפו בנדבת המשכן, ואף יותר מהאנשים?
אלא שהיא הנותנת: העובדה שהנשים לא נזכרו בציוויו של הקב"ה נובעת מכך שהנשים לא נזקקו לציווי שכזה, שכן מבחינתן ההתנדבות למשכן היתה מעשה טבעי, שאינו דורש ציווי מיוחד מהקב"ה.
והרבי עונה:
טבען של נשים הוא, שהאמונה בה' מפעמת בליבן בעוצמה רבה יותר מאשר בליבם של האנשים; אמונה זו משפיעה על התנהגותן, וממריצה אותן לעשות ככל שביכולתן כדי למלא את רצונו של הקב"ה. ולכן לא היה צורך להזכיר אותן בציוויו של הקב"ה על ההתנדבות למשכן- מאחר שגם ללא ציווי זה הן התנדבו למשכן מיוזמתן שלהן, ואף הגדילו לעשות מהאנשים.
שבת שלום
הרב ינאי רונן
בית חב"ד גוש מחי"ה הכתובת לכל עניין יהודי
www.chabadkfarchaim.com
שבת פרשת תרומה
כניסת שבת: 17:16
צאת שבת: 18:15
top of page
חיפוש
פוסטים אחרונים
הצג הכולכתשובה לשאלתו מביא רש"י את דברי רבי יצחק: "משום 'כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים' - שאם יאמרו אומות העולם לישראל: ליסטים אתם,...
0
הסיבה לשמחה הגדולה של הילדים, היא בגלל שהשמחה בשמחת תורה אינה קשורה בלימוד התורה. אם השמחה הייתה מתבטאת דרך לימוד התורה, היה מקום לומר...
0
בחג הסוכות ישנן כמה מצוות מיוחדות, אך המצווה המרכזית, שעל שמה גם נקרא החג, היא מצוות הישיבה בסוכה. למצוות הישיבה בסוכה ישנן מעלות...
0
bottom of page
Comments