top of page
תמונת הסופר/תהרב ינאי רונן

שבת פרשת בהעלותך תשפ"א

"ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר ציוה ה' את משה"

רש"י מפרש "להגיד שבחו של אהרן, שלא שינה"


תמהו המפרשים: לשם מה צריך הכתוב להעיד על אהרן שלא שינה מן המצווה עליו? וכי ניתן להעלות על הדעת שינהג אחרת?!


ויש לומר בדרך החסידות:

ידוע שאור המנורה לא היה אור טבעי בלבד, אלא היה בה גם אור ניסי, שהרי הנר המערבי דלק מעבר ליכולתו הטבעית (כדברי רש"י בפרשת אמור: "ורבותינו דרשו על נר מערבי, שהוא עדות לכל באי עולם שהשכינה שורה בישראל, שנותן בה שמן כמדת חברותיה, וממנה היה מתחיל ובה היה מסיים").


היה מקום לחשוב, איפוא, שמאחר שאור המנורה אינו אור טבעי בלבד, אלא אור נסי הבא מן השמים- אין חשיבות רבה להדלקתה על-ידי האדם, ואין הכרח לדייק בכל פרטי מעשה ההדלקה.


וזהו שמלמדנו הכתוב "להגיד שבחו של אהרן שלא שינה": על-אף שאור המנורה היה נסי- הקפיד אהרן לבצע את הדלקת המנורה על כל פרטיה, כאילו היה אורה תלוי במעשיו.

(ליקוטי שיחות חל"ח ע' 38)


שבת שלום וקיץ בריא

הרב ינאי רונן

בית חב"ד גוש מחי"ה- כפר חיים

www.chabadkfarchaim.com


שבת פרשת בהעלותך

כניסת שבת: 19:18

צאת שבת: 20:22

פרקי אבות פרקים ג-ד

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארץ ישראל שלנו!>> פרשת בראשית

כתשובה לשאלתו מביא רש"י את דברי רבי יצחק: "משום 'כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים' - שאם יאמרו אומות העולם לישראל: ליסטים אתם,...

שמחה שווה לכולם>> שמחת תורה

הסיבה לשמחה הגדולה של הילדים, היא בגלל שהשמחה בשמחת תורה אינה קשורה בלימוד התורה. אם השמחה הייתה מתבטאת דרך לימוד התורה, היה מקום לומר...

המצווה שעוטפת אותך >> חג סוכות

בחג הסוכות ישנן כמה מצוות מיוחדות, אך המצווה המרכזית, שעל שמה גם נקרא החג, היא מצוות הישיבה בסוכה. למצוות הישיבה בסוכה ישנן מעלות...

Comments


bottom of page